آزمون دستیاری را بررسی کنیم. چشم پزشکی
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. چشم پزشکی
  • در آزمون دستیاری اسفند نود و هفت ۶ سوال از مبحث چشم پزشکی داشته ایم:

    ۱ـ از بخش دستگاه اشكى سؤالى مربوط به درمان داكريوسيستيت آمده است؛ از وقتى رفرانس درسنامه بيماری هاى چشم شده است، كمتر از بخش دستگاه اشك سؤال داشتيم. نكته تست اين است: در داكريوسيستيت حاد نبايد پروبينگ انجام بدهيم!

    ۲ـ از بخش نوروافتالمولوژى سؤالى آمده است كه مربوط به آسيب‏ديدگى MLF و افتالموپلژى بين هسته‏ اى می ‏شود كه سؤال خوبى است و بارها در نورولوژى به مشابه اين سؤال برخورد كرده‏ ايم و با معلومات نورولوژى بهتر می توانيد به اين سؤال جواب بدهيد.

    ۳ـ از بخش آناتومى (شبكيه) سؤالى آمده است كه مربوط به خونرسانى بخش خارجى شبكيه می ‏شود و تا بحال مشابه آن را نداشتيم.

    ۴ـ از بخش شبكيه سؤالى مربوط به ايجاد فتوپسى و فلوتر آمده است كه مشابه آن را می ‏شود در تست‏ هاى سال‏ هاى قبل ديد! فتوپسى و فلوتر را نبايد دست‏كم گرفت و در صورت بروز اين علايم بايد چشم بررسى شود، چرا كه ممكن است دكولمان خلفى ويتره روى داده باشد و سبب پارگى شبكيه و در نهايت دكولمان آن شود.

    ۵ـ از بخش قرنيه سؤالى مربوط به كراتيت آكانتومبايى آمده است كه با وجود پری ‏نوريت شعاعى تشخيص داده مى‏شود و يادتان باشد كه حتما تشخيص انواع كراتيت و درمان هريك را خوب بخوانيد.

    ۶ـ و بالاخره سؤال ديگرى از بخش نوروافتالمولوژى آمده است كه آسان و تكرارى است. در صورت وجود همی آنوپى باى‏ تمپورال آسيب كياسما وجود دارد. لوكاليزاسيون آسيب مسير بينايى خيلى مهم است و به عنوان بخشى پايه‏ اى بايد حتما آن را بلد باشيد!

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا