راند ۱: از دفترچه خاطرات یک دانشجوی پزشکی
  • » دسته‌بندی نشده » راند ۱: از دفترچه خاطرات یک دانشجوی پزشکی
  • بخشی از مقدمه کتاب را با هم بخوانیم:

    در دوره دانشجویی است که احساس آدم بودن می کنید و فکر می کنید کسی هستید! خب، در دانشکده پزشکی این احساس خیلی قوی تر است! دوره دانشجویی دوره تجربه های تازه است، کارهایی که تا به حال نکرده ایم؛ و از همه مهم تر دوره آموزش است، آن قدر آدم سریع یاد می گیرد که باورکردنی نیست! منظورم درس و علم نیست! منظور زندگی است. در این مدت چند ساله یاد می گیرید چطور به داخل زندگی پر تلاطم شیرجه بزنید. و مهم تر از همه در دوران دانشجویی یاد می گیرید که دوست پیدا کنید! دوستان دوران دانشگاه همیشه با آدم هستند، چه آن ها را ببینید و چه نبینید! دوستی های دانشجویی بخشی از زندگی است که به راحتی فراموش نمی شود.

    دوره پزشکی دوره سختی است و اگر بخواهیم به جنگ این دوره برویم، خیلی راحت ما را له می کند، هفت سال طول می کشد، دو سال اول به خواندن یک مشت مطالب عجیب و غریب می گذرد (که معلوم نیست به کار بیایند) و بعد از یک دوره انتقالی یک ساله، دانشجو وارد بیمارستان می شود (دوران کارآموزی). در این دوره، دانشجو هیچ کاره است و فقط نگاه می کند (و شاید به او رحم کنند و چیزی به او یاد بدهند) و بعد از این دوره، آخرین قسمت – وحشتناک ترین قسمت – سر می رسد (دوره انترنی یا کارورزی). در این دوره دانشجو همه کاره است و پدرش در می آید. همه دوره پزشکی یک طرف و دوره انترنی یک طرف. آدم را بیچاره می کند.

    راند ۱ مجموعه ای است از داستان های کوتاه. داستان های این مجموعه تماما خیالی هستند (اما کدام خیال است که رگه ای از واقعیت نداشته باشد!)

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا