آزمون های دوره ای پروانه دانش
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون های دوره ای پروانه دانش
  • اگر می خواهید در آزمون های دستیاری یا پیش کارورزی شرکت کنید، باید مهارت تست زنی خود را افزایش بدهید. درس خواندن بدون تست زدن، درست مثل این می ماند که فقط هاریسون را بخوانید و بدون مریض دیدن بخواهید متخصص داخلی خوبی شوید! به سه توصیه مهم زیر توجه داشته باشید:

    ۱- با تست های سال های قبل آشنا شوید:  آشنايى با نحوه طرح پرسش‏ هاى آزمون اهميت زيادى دارد. حتما پرسش‏ هاى سال ‏هاى قبل را مطالعه و با دقت بررسى كنيد. ممكن است پرسش تكرارى طرح نشود، اما با مطالعه پرسش ‏هاى سال‏ هاى قبل (پيش‏ كارورزى و دستيارى) شما ديدى كلى نسبت به نحوه طرح پرسش‏ها بدست می آوريد و می ‏توانيد بر روى مطالب مهمتر (كه احتمال طرح پرسش از آن‏ها بيشتر است)، تأكيد بيشترى داشته باشيد. بهتر است در هنگام مطالعه هر مبحث (به عنوان مثال مطالعه مبحث بيماری هاى شبكيه) پرسش‏ هاى سال‏ هاى قبل را هم بررسى كنيد. به عبارت ديگر پيش از شروع مطالعه، ابتد نگاهى كلى به پرسش‏ ها بياندازيد، سپس مبحث را كامل مطالعه كنيد و بعد بار ديگر به سراغ پرسش‏ ها برويد و اين بار با دقت آن‏ها را مطالعه كنيد و به آن‏ها پاسخ دهيد.

    ۲- تست بزنید (علاوه بر تست های سال های قبل): پرسش‏ هاى آزمون، چهار گزينه ‏اى هستند. برخى افراد بخوبى به اين پرسش‏ هاى چهار گزينه ‏اى پاسخ می دهند و برخى ديگر با وجود معلومات كافى، پاسخ اشتباه به پرسش‏ ها می ‏دهند. شما از كدام دسته هستيد؟ اگر «تست‏ زن» خوبى نيستيد، تست زدن را شروع کنید. براى نحوه تست زدن، الگوريتمى براى خود ابداع كنيد و بر اساس آن الگوريتم تا می ‏توانيد تست بزنيد. به عنوان مثال با خود قرار بگذاريد كه براى پاسخ دادن به تست، در مورد تك تك گزينه‏ ها تصميم مستقلى می گيريد. يعنى در مورد گزينه الف، بدون نگاه كردن به ساير گزينه ‏ها، تصميم می ‏گيريد كه آيا درست و يا نادرست است! اگر از نظر شما گزينه الف نادرست باشد، آنوقت به سراغ گزينه ب می ‏رويد و همينطور تا آخر…

    ۳- امتحان بدهید: امتحان دادن بهترین روش برای محک زدن معلومات است. در ضمن با امتحان دادن، در شرایط آزمون اصلی قرار می گیرید و می توانید خود را با این شرایط وفق بدهید. تازه یادتان باشد که آدم از اشتباهاتش بیشتر یاد می گیرد. هر تستی را که اشتباه زده اید، دنبال کنید و نکته اش را یاد بگیرید. یادتان نمی رود، مطمئن باشید.

    برای همین منظور انتشارات پروانه دانش تصمیم گرفته است یک دوره آزمون های جامع برگزار کند. زمان و تاریخ شروع هر آزمون مشخص است و شما می توانید در هر آزمونی که خواستید شرکت کنید. سعی می کنیم تست های خوبی برای شما فراهم کنیم که با کمک آن ها هم بتوانید یاد بگیرید و هم وضعیت خودتان را بررسی کنید.

    موفق باشید.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا