آزمون دستیاری را بررسی کنیم. پوست
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. پوست
  • سؤال‏ هاى پوست آزمون دستیاری اسفند نود و هفت دشوار هستند:

    ۱ـ از بخش بيمارى‏هاى مو سؤالى مربوط به پيش‏ آگهى آلوپسى آره ‏آتا آمده است؛ اول بايد بيمارى را تشخيص بدهيد (پچ‏هاى ريزش مو بدون اسكار و بدون پوسته و بدون قرمزى) و بعد هم بايد بدانيد كه چه عواملى پيش‏ آگهى آن را نامطلوب می كند (در اینستاگرام پروانه دانش به این عوامل اشاره کرده ایم).

    ۲ـ از بخش بيمارى‏هاى تاولى دو سؤال داريم. يك سؤال از پمفيگوس پارانئوپلاستيك آمده است! عجيب است! به نظر اين  بيمارى تخصصى‏ تر از آن می ‏آيد كه در آزمون دستيارى از آن سؤال طرح شود. در اين بيمارى پمفيگوس به همراه نوعى نئوپلاسم (معمولاً بدخيمی ‏هاى لنفوئيدى) ايجاد می ‏شود. سؤال دوم بخش بيمارى‏هاى تاولى مربوط به درماتيت هرپتی ‏فرم می ‏شود كه تكرارى است و بارها سؤالى مشابه آن آمده است.

    ۳ـ از مبحث خال‏ها سؤالى مربوط به خال مادرزادى و ارتباط آن با بدخيمى آمده است؛ در سؤال‏هاى سال‏هاى قبل هم به اين نكته بر می ‏خوريم كه هرچقدر خال مادرزادى بزرگ‏تر باشد، احتمال بدخيمى آن بيشتر است.

    ۴ـ از بخش ناخن سؤالى مربوط به Beaus line آمده است كه فرورفتگى حطى عرضى ناخن به علت توقف موقتى فعاليت ماتريكس ناخن است؛ سؤال خوبى است، اما تكرارى نيست.

    ۵ـ از بخش عفونت‏هاى ويروسى سؤالى در ارتباط با بيمارى Orf آمده است كه مسلما بسيارى از شركت كنندگان در آزمون اصلاً اسم آن را هم نشنيده بودند و به نظر نمی ‏رسد كه سؤال مناسبى براى آزمون دستيارى باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا