آزمون دستیاری را بررسی کنیم. داخلی قلب
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. داخلی قلب
  • بررسی آزمون دستیاری نود و هشت را با درس داخلی قلب ادامه می دهیم. ۶ سوال از بخش داخلی قلب داریم:

    ۱ـ يك سؤال از بخش انفاركتوس ميوكارد آمده است كه سؤال خوبى است و تا بحال مشابه آن را نداشتيم. این سوال مربوط به الگوریتم اقدامات مربوط به باز کردن عروق در بیمار مبتلا به انفارکتوس حاد میوکارد می شود که از الگوریتم این بخش آمده است و مهم است.

    ۲ـ سؤال مربوط به مبحث آنژين ناپايدار (يا سندرم كرونر حاد) تكراری است و بارها مشابه آن آمده است و بايد الگوريتم مهم رويكرد به سندرم كرونرى حاد را حتما ياد بگيريم و بعد برویم سر جلسه آزمون دستيارى! چرا که بارها و بارها از این الگوریتم سوال آمده است.

    ۳ـ برخلاف معمول سؤالى از مبحث بيمارى‏هاى مادرزادى قلب آمده است كه جواب آن ASD می ‏شود. مى توان با معلومات كودكان اين سؤال را جواب داد و البته همانطور كه بارها گفته‏ ام، با خواندن درست و حسابى بخش معاينه بالينى قلب می ‏شود به بسيارى از سؤالات مربوط به بيماری ‏هاى دريچه‏ اى و بيماری ‏هاى مادرزادى پاسخ داد.

    ۴ـ سؤال مربوط به آريتمى با الكتروكارديوگرام همراه است (كه برخلاف معمول در آزمون دستيارى الکتروکاردیوگرافی را می ‏بينيم). نکته این سوال این است که در سندرم ولف پارکینسون وایت تجویز داروهایی که سبب کاهش سرعت هدایت در گره دهلیزی بطنی می شوند، ممنوع است.

    ۵ـ دو سؤال از مبحث فشار خون آمده است كه يكى مربوط به تنگى شريان كليوى می ‏شود و ديگرى مربوط به درمان خود هيپرتانسيون در بيمارى كه دچار تنگى عروق كرونر است.

    بنابراین می بینیم که از ۶ سوال داخلی قلب، یکی کاملا تکراری و یکی دیگر (سوال مربوط به نقص دیواره بین دو دهلیز) را می شود بر اساس تست های سال های قبل جواب داد. ۴ سوال دیگر جدید هستند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا