آزمون دستیاری را بررسی کنیم. داخلی خون
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. داخلی خون
  • سؤالات داخلى خون را بررسى می كنيم: ۶ سؤالى كه داريم مربوط به اين مباحث می ‏شوند: لوسمى ميلوسيتى مزمن، تشخيص اختلالات انعقادى، ترانسفوزيون، آنمى آپلاستيك، آنمى مگالوبلاستيك و بيمارى فون ويلبراند. از اين ۶ سؤال خيلى راحت می شود با مطالعه سؤال‏هاى سال‏هاى قبل به سه سؤال پاسخ داد:

    ۱ـ سؤال مربوط به تشخيص طولانى بودن PT و PTT و آزمون‏هاى Mixing عينا در سوالات سال‏هاى قبل آمده است و می ‏شود گفت كاملاً تكرارى است.

    ۲ـ سؤال مربوط به ترانسفوزيون و نياز به اشعه دادن خون براى جلوگيرى از GVHD هم تكرارى است و با مطالعه تست‏هاى قبل می ‏شود آن را جواب داد.

    ۳ـ سؤال مربوط به تشخيص و درمان آنمى آپلاستيك هم (كه سؤال خوبى هست) با مطالعه تست‏هاى قبلى قابل پاسخ دادن است.

    اما در مورد سه سؤال ديگر چه می ‏شود گفت؟

    ۱ـ سؤال مربوط به ايماتينيب در حاملگى و درمان CML سؤالخوبى است و در تست‏هاى سال‏هاى قبل به مشابه آن برخورد نمی ‏كنيم.

    ۲ـ در مورد سؤال مربوط به آنمى مگالوبلاستيك با مطالعه تست‏هاى قبلى خيلى راحت می ‏توانيم به جواب برسيم و اگر در مورد آنمى مگالوبلاستيك كمى مطالعه كرده باشيم، می شود جوابش را هم با همين معلومات داد.

    ۳ـ تست مربوط به بيمارى فون‏ ويلبراند، تست خوبى است و تكرارى هم نيست. اگرچه با خواندن تست‏هاى قبلى خيلى راحت می ‏توان به تشخيص بيمارى فون ويلبراند رسيد، اما تعيين نوع آن احتياج به معلومات بيشترى دارد.

    در ضمن بزودی در مورد تغییرات منابع جدید آزمون دستیاری هم صحبت می کنیم. می دانید که منابع جراحی، کودکان و داخلی از دروس ماژور تغییر کرده اند و به همین دلیل امسال کار زیادی در پیش دارد، بویژه این که منبع جراحی بطور کامل عوض شده است. سعی می کنیم با چاپ بموقع کتابهای جدید راه را برای شما آسان تر کنیم.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا