آزمون دستیاری را بررسی کنیم. ارتوپدی
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. ارتوپدی
  • در آزمون دستیاری اسفند نود و هفت ۴ سؤال از مبحث شكستگی ها داريم:

    ۱ـ سؤالى كه می ‏تواند مربوط به بخش مقدمات شكستگی ‏ها ياشكستگی ‏هاى اندام فوقانى باشد، مربوط به شكستگى اسكافوئيد است: برای تشخيص شكستگى مخفى اسكافوئيد بهترين روش تصويربردارى MRI است. 

    ۲ـ در سؤال ديگرى كه مربوط به بخش شكستگی ‏هاى ستون مهره‏ ها می ‏شود، انديكاسيون‏ هاى جراحى را در شكستگى گوه ‏اى جسم مهره خواسته‏ اند كه در سؤالات سال‏هاى قبل هم می ‏توانيد مشابه اين سؤال را پيدا كنيد.

    ۳ـ از بخش شكستگى ستون مهره‏ ها، سؤال ديگرى هم آمده است: شكستگى اولين مهره گردنى: اطلس و درمان آن!

    ۴ـ و بالاخره آخرين سؤال شكستگى‏ها مربوط به يكى از مشهورترين و تكرارى‏ترين مباحث آزمون دستيارى می ‏شود: Pulled Elbow كه به اشكال مختلف از آن سؤال آمده است. نیمه دررفتگی سر رادیوس بیشتر در کودکان دیده می شود (به عنوان مثال وقتی دست کودکی را می گیریم تا از روی جوی آب عبورش بدهیم!)

    می بینید که دو سوال از چهار سوال شکستگی به ستون مهره ها مربوط می شود!

    ۴ سؤال از مبحث ارتوپدى داريم:

    ۱ـ از بخش ارتوپدى ستون مهره‏ ها دو سؤال داريم (عجيب است مگر نه؟). يك سؤال مربوط به اسپونديلوليستزيس دژنراتيو می ‏شود كه مشابه آن را تا بحال نداشتيم.

    ۲ـ سؤال دوم مربوط به درمان كيفوز شوئرمن می ‏شود كه می توانيم مشابه آن را در تست‏هاى سال‏هاى قبل آزمون دستيارى پيدا كنيم.

    ۳ـ از بخش ارتوپدى دست هم دو سؤال داريم. يك سؤال (كه تكرارى است) مربوط به اين نكته مهم می ‏شود: غلاف تاندون‏هاى انگشت شست و ۵ تا مچ دست امتداد دارند، پس عفونت اين دو انگشت می تواند به ساعد هم انتشار پيدا كند.

    ۴ـ سؤال دوم مربوط به كنتراكچور دوكروان و درمان آن است که تکراری نیست.

    پس در مجموع از ۸ سوال ۴ سوال مربوط به بخش ستون مهره ها می شود که حجم کمی را مقایسه با سایر قسمت های مبحث ارتوپدی و شکستگی به خود اختصاص می دهد!

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا