آزمون دستیاری را بررسی کنیم. زنان و زایمان. ژنیکولوژی
  • » یادداشت های دکتر ایزدی » آزمون دستیاری را بررسی کنیم. زنان و زایمان. ژنیکولوژی
  • سؤالات ژنيكولوژى آزمون دستیاری اسفند نود و هفت را بررسی می کنیم:

    ۱ـ سؤال مربوط به AUB تكرارى است و بارها مشابه اين سؤال در آزمون‏ هاى قبلى آمده است. كافى است نگاهى به الگوريتم هميشه مهم رويكرد به AUB داشته باشيد.

    ۲ـ سؤال مربوط به نابارورى سؤالى ساده است و در آزمون‏ هاى پيش‏ كارورزى مشابه آن را داشتيم. تعريف نابارورى وقتى صادق است كه يك زوج بعد از يك سال آميزش بدون محافظت نتوانند بارورى ايجاد كنند. قبل از يك سال نياز به بررسى از نظر نابارورى نيست، مگر اين كه مشكل خاصى وجود داشته باشد!

    ۳ـ سؤال مربوط به آمنوره مربوط به عدم حساسيت به آندروژن می ‏شود. مسلما با مطالعه تست‏هاى بخش آمنوره می ‏توانيد به اين سؤال پاسخ بدهيد. آمنوره از جمله بخش‏هايى هست كه حتما بايد بخوانيد.

    ۴ـ سؤال مربوط به ژنيكولوژى كودك و نوجوان از كتاب كارنت طرح شده است و تكرارى نيست و مربوط به هايمن سوراخ نشده در نوزاد می ‏شود.

    ۵ـ سؤال مربوط به اندومتريوز بسيار تى‏پيك و آسان است و مسلما با مرور سريع تست‏هاى بخش اندومتريوز می ‏توانيد به اين سؤال پاسخ بدهيد.

    ۶ـ سؤال مربوط به پاپ اسمير هم جوابى مشخص دارد. هميشه انتظار می رود كه حداقل يك سؤال از اين بخش طرح شود.

    ۷ـ يك سؤال از بخش روش‏هاى تشخيصى در ژنيكولوژى آمده است كه احتمالاً مربوط به كتاب كارنت می ‏باشد، هرچند با معلوماتى كه از دنفورث بدست آورده‏ايد هم مى‏شود به اين سؤال جواب داد. بهترين زمان براى انجام سونوگرافى براى ارزيابى اندومتر در AUB بلافاصله بعد از خونريزى قاعدگى است!

    ۸ـ سؤالى از مبحث رويكرد به توده آدنكسى طرح شده است كه تكرارى است و بارها مشابه اين سؤال را ديده‏ايم. توده تخمدانى بزرگ‏تر از ۱۰ سانتى‏متر بايد جراحى شود.

    ۹ـ سؤال مربوط به بخش پيشگيرى از حاملگى آسان و بدون پيچيدگى است. شايع‏ترين دليل بيرون آوردن IUD مسى، خونريزى بيش از حد است.

    در کل سوالات زنان و زایمان آزمون دستیاری اسفند نود هفت، آسان، تکراری و قابل پاسخگویی بودند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا